KREDU

KREDU
KREDU

onsdag 7 maj 2014




Hej.

Idag har de inträdesprov  här för nya studerande, så en del klassrum är upptagna, därför blev morronandakten i festsalen idag istället. Vi var ju bara en liten skara, men börjar faktiskt trivas med att dela med mig av vittnesbörd. Det har ändå hänt så mycket och vi har god hjälp av Gud, men det är en tröskel att våga börja berätta. I alla fall, ni får dagens morronandakt, var ni än är just nu.

Började med psalm 254 i boken ungpsalm. Herre, till dig får jag komma...

Gomorron

Vi har just haft både första maj och påsk och de e länge sen jul.. tänker ändå ta er tillbaka i tiden o berätta om en decembermånad för flera år sen.. Jag skulle ha velat ge en julklapp åt en viss person, men de var nu så att då räkningarna var betalade var det inte möjligt att tänka på nå julklappar mer..

De var snopet, men kunde ju inte göra så mycket åt det.. Jag bad över de och då såg jag plötsligt för min indre syn, en tavla som jag broderat för länge sen, o över denna tavla, över hela motivet, stod de plötsligt ett namn.. namnet på den som jag skulle ha velat ge något åt.. så ok.. de e meningen att han ska få just dendär tavlan.. men var finns den idag?

Jag sökte på alla möjliga ställen, men icke.. de hade lite roligt åt mig där hemma att hördu du flyttade för nåt år sen o de e länge sen du broderade dendär tavlan o du tror du hittar den före jul.. säkert..

Nu var e meningen att jag skulle träffa denhär personen följande måndag.. så jag bad.. är de meningen att han ska få dendär tavlan, var bilden ja fick från dig.. så ordna så jag hittar den före måndag.. Då fick jag en bild av ett skåp i mitt barndomshem, där skulle jag inte så bara ha kommit på att söka, jag bodde ju inte där mer, men där fanns den, där hittade jag den..

Ja satt länge och höll i tavlan, den var söt, ett gulligt motiv av en katt som höll i en bukett tulpaner..men de var ju nästan nånting som skulle passa bättre åt ett barn.. men den här mottagaren var ju en minst sagt vuxen karl.. så de var inte något som jag så bara skulle ha kommit på att ge åt honom.. Men jag hade sett hans namn skrivet över tavlan då jag bad över att jag skulle vilja ge honom något.. o glad blev han ju.. Vad som sen hände med tavlan vet jag ju inte, den kanske inte ens finns idag nå mera. Vet ju inte om den familjen sedan satte nåt värde på den.. de är ju länge sen de här hände.

Men ville berätta de som ett exempel på hur bön kan fungera.. alltså jag hade inte råd att köpa något åt honom, men jag fick redan på vad han skulle ha, som jag färdigt hade och fick veta var de fanns också.. de är otroligt hur bön fungerar..

Så nästa gång ni skulle vilja ge nåt åt någon, de där saldo kanske inte visar nå vidäre siffror, men be, så kan de komma en helt oväntad lösning.


Psalm 212. Gud, i dina händer


Ha en bra dag där ute i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar